Nominera Årets Marknadsförare i Kalmar Län 2017

Sedan 1985 har Marknadsföreningen, MiK, delat ut pris till Årets marknadsförare och nu är det återigen dags att påbörja processen att utse nästa vinnare. Förra året gick den prestigefyllda utmärkelsen till Meridium och reklambyrån Alarmstreet Reklam för deras kampanj Sveriges bästa arbetsplats?

Har du uppmärksammat någon kampanj du tycker har varit något extra eller som du tycker stämmer in på någon av nedanstående kriterier, skicka ett mail till maria@kalmarsundpromotion.se och berätta varför din kandidat ska bli årets marknadsförare 2017. Märk mailet med Nominering. Vi behöver få din nominering senast 19 januari 2018.

Bedömningskriterierna är:

  • Idé och strategi. Marknadsföringsinsatsen ska bygga på en tydlig strategi och en idé, samt ha en tydligt definierad målgrupp.
  • Tydlighet i genomförande. Budskapet ska vara enkelt att förstå och utförandet ska hålla hög kvalitet.
  • Nytänkande och originalitet. Marknadsföringen ska peka på nytänkande och djärvhet och kunna fungera som inspiration för andra.
  • Uppnått resultat. Insatsens påverkan på utveckling av kriterier såsom omsättning, marknadsandelar, lönsamhet eller annan för verksamheten viktig variabel.

Vid bedömningen viktas punkt 1 med 40 % de övriga med 20 % var. Förslag på kandidater kan lämnas av företag, privatpersoner och medlemmar i MIK.

TIDIGARE VINNARE

2016 Meridium

2015 Kalmar Energi

2014 KSRR

2013 Kalmar Öland Airport

2012 Pontuz Löfgren AB

2011 Kalmar FF

2010 Linnéuniversitetet

2009 Bygghemma.se

2008 Guldfågeln

2007 Viking Toys

2006 Playsam

2005 Sporrong & Eriksson Rev.byrå

2004 Luxo Stars från Målilla

2003 Handelshögskolan BBS

2002 Fastighetsmäklarna AB

2001 Häradssparbanken Mönsterås

2000 Ölands Skördefest

1999 Salve

1998 Rockparty

1997 Scan KLS

1996 Kalmar BTK

1994 Norden Pac

1993 Ölands Köpstad

1992 Åbro Bryggeri

1989 KB-Resor

1988 AB Gustaf Kähr

1987 OP-Kuvert

1986 Gullringshus

1985 Strand Hotel